ESPERO QUE TODO LO QUE LEAS POR AQUÍ TE ACARICIE LOS OJOS

.

dilluns, de desembre 08, 2008

Nova Cançó // Joan Manuel Serrat

Nova Cançó és el nom amb el qual es coneix el moviment que en ple franquisme impulsà una cançó catalana que reivindicava l'ús normal de la llengua alhora que denunciava les injustícies del règim. Es forma un grup homogeni, Els Setze Jutges, iniciat per Remei Margarit i Josep Maria Espinàs, als quals s'afegiren aviat Delfí Abella i Francesc Pi de la Serra. Al costat de Raimon, alguns altres antics membres d'Els Setze Jutges han obtingut nous èxits: Guillermina Motta, Francesc Pi de la Serra, Maria del Mar Bonet, Lluís Llach i, sobretot, Joan Manuel Serrat han depassat llargament l'àrea lingüística catalana estricta.


J.M. SERRAT - BIOGRAFIA & DISCOGRAFIA

Joan Manuel Serrat (Barcelona, 1943), més conegut senzillament com a Serrat, és un dels cantautors i músics catalans més populars, l'obra del qual es desenvolupa indistintament en català i castellà.
Va ser un dels pioners de la Nova Cançó catalana, i formà part de Els Setze Jutges (amb el número tretze), grup de cantants en llengua catalana que tenen com a referent els cantautors francesos (Jacques Brel, Georges Brassens, Léo Ferré...) i que donen una empenta molt important a la llengua catalana durant la dictadura franquista.



1965


Una guitarra EP


Lletra de la cançó "Una guitarra":

Me la van regalar quan em voltaven
somnis dels meus setze anys, encara adolescent,
entre les meves mans que tremolaven
jo vaig prendre ben fort aquell juguet.

Vàrem créixer plegats, jo em vaig fer un home;
ella es va anar espatllant al meu costat.
Ara que jo la veig bruta i trencada,
m'adono del molt que l'he estimat.


Primer els amics arriben.
Quan els amics se'n van,
sols queda una guitarra
per fer d'acompanyant.

Ara l'amor arriba.

Després l'amor se'n va.
Sols queda una guitarra
i el seu cant que plora.

Ara sé d'un company que mai no enganya,
que quan m'ompli de goig cantarà amb mi;

ja tinc un amic fidel, pobra guitarra:
canta quan canto jo i plora sempre amb mi.



1966

Ara que tinc vint anys EP

1967

    Cançó de matinada EP

    La tieta SP

    Ara que tinc vint anys
    LP

1968

    El titiritero SP

    La, la, la SP

    Cançons tradicionals LP


    Manuel SP

    Per Sant Joan SP

1969

    Com ho fa el vent SP

    Saps SP


De mica en mica SP

Com ho fa el vent LP

Tu nombre me sabe a yerba SP

La paloma SP

La paloma LP

Dedicado a Antonio Machado, poeta LP

La saeta SP

Mare Lola EP

Penélope SP

1970

    Serrat 4 LP

    Como un gorrión SP

    Conillet de vellut SP

    Quasi una dona SP


    Señora SP
Mi niñez LP


1971

    Mediterráneo LP


    Qué v
    a a ser de ti SP

1972

    Miguel Hernández LP

    Cançons tradicionals EP

1973

Per al meu amic LP


1974

Canción Infantil LP

Canción Infantil SP

Edurne SP

1975

    Para Piel de manzana LP


1977

    Res no és mesquí LP

1978

    1978 LP

1980

    Tal com raja LP

    Encontre LP

1981

    En tránsito LP

    Álbum de Oro LP

    Serrat 12 anys LP

1983

    Cada loco con su tema LP

1984

    Fa vint anys que tinc vint anys LP

    En directo LP

1985

    El Sur también existe LP

1986

    Sinceramente teu LP

1987

    Bienaventurados LP

1989

    Material Sensible LP

1992

    Utopía CD

1994
    Nadie es perfecto CD

1996

    Banda sonora d'un temps, d'un país CD

    El gusto es nuestro CD

1997

    Liliana, Historia de Babar y Viaje a la Luna CD

1998

    Sombras de la China CD

2000

    Cansiones CD

2002

    Versos en la boca CD

2003

Serrat Sinfónico CD

2006
    Mô CD

2 comentaris:

unch ha dit...

oh oh gracies gracies! : )

un beset marrrrrrteta!

P. Maró ha dit...

aconsegueix la partitura d'una guitarra de serrat, t'encantarà la cançó i la podràs tocar.